Κυριακή, 5 Απριλίου 2020

Οδηγίες προστασίας ατόμων με Σακχαρώδη Διαβήτη από τον Covid-19

Η Ελληνική Διαβητολογική Εταιρεία, με στόχο την πρόληψη της μετάδοσης και την αντιμετώπιση της νόσησης από τον κορωνοϊό (Covid-19) στα άτομα με Σακχαρώδη Διαβήτη, εξέδωσε εικονογραφημένες οδηγίες (infographic) τις οποίες μπορείτε να κατεβάσετε (σε μορφή PDF) πατώντας εδώ.

Παρασκευή, 3 Απριλίου 2020

Τι πρέπει να τρώτε για να μειώσετε τα τριγλυκερίδια

Τα αυξημένα επίπεδα τριγλυκεριδίων καταλαμβάνουν σημαντική θέση στην «οικογένεια» των παραγόντων κινδύνου για την εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων. Ταυτόχρονα, αποτελούν ένα δείκτη που μπορεί να βελτιωθεί σημαντικά μέσα από αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες και τον τρόπο ζωής του ατόμου.
Μάλιστα, ερευνητικά δεδομένα δείχνουν πως οι αλλαγές αυτές είναι δυνατόν να μειώσουν τα επίπεδα τριγλυκεριδίων κατά 20-50%. Ας δούμε λοιπόν τις σημαντικότερες από αυτές:
Περιορισμός της κατανάλωσης αλκοόλ. Εάν καταναλώνετε αλκοόλ, φροντίστε να μην υπερβαίνετε το 1 ποτό ανά ημέρα, εάν είστε γυναίκα, ή τα 2 ποτά ανά ημέρα, εάν είστε άνδρας.
Μείωση της πρόσληψης απλών υδατανθράκων: Περιορίστε την κατανάλωση ζάχαρης, μελιού, μαρμελάδων, τροφίμων με

Τετάρτη, 4 Μαρτίου 2020

Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παχυσαρκίας 2020

Σήμερα, Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παχυσαρκίας, ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) και ο Πανελλήνιος Σύλλογος Διαιτολόγων – Διατροφολόγων (ΠΣΔΔ) ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μία ηλεκτρονική καμπάνια με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού για τη σημασία της πρόληψης και αντιμετώπισης της παχυσαρκίας.
Η παχυσαρκία έχει βαθιές ρίζες. Δεν είναι απλώς ένα πρόβλημα έλλειψης θέλησης ή εγκράτειας, ούτε μια ατομική επιλογή.
Παρακολουθήστε το ακόλουθο βίντεο ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης, στο οποίο παρουσιάζεται η πολυπλοκότητα του προβλήματος της παχυσαρκίας, οι σύνθετες αιτίες αλλά και οι τρόποι αντιμετώπισής της. 
Εμπιστευθείτε έναν Διαιτολόγο - Διατροφολόγο με άδεια άσκησης επαγγέλματος, που μπορεί να σας προσφέρει την κατάλληλη επιστημονική υποστήριξη, λαμβάνοντας υπόψη τα συνοδά προβλήματα υγείας, και σχεδιάστε μαζί το κατάλληλο για εσάς διατροφικό πλάνο.
Μην αφήνετε τα παραπανίσια κιλά να αποτελούν εμπόδιο στην ευεξία και την ποιότητα ζωής σας. 
Μπορείτε επίσης να κατεβάσετε το ενημερωτικό infographic της καμπάνιας εδώ.


Τρίτη, 3 Μαρτίου 2020

Μέλι και υγεία

Το μέλι χρησιμοποιείται από την αρχαιότητα ως τρόφιμο αλλά και ως θεραπευτικό μέσο, καθώς κατά καιρούς έχει συνδεθεί με πλήθος ωφέλιμων δράσεων για την υγεία.
Σήμερα, ανήκει στις κύριες γλυκαντικές ουσίες που χρησιμοποιούμε στο καθημερινό μας διαιτολόγιο, ενώ σύγχρονες μελέτες φαίνεται ότι υποστηρίζουν ορισμένες τουλάχιστον από τις ευεργετικές του ιδιότητες.
Η σύσταση των διαφόρων ειδών μελιού ποικίλει, καθώς εξαρτάται από το είδος των φυτών και λουλουδιών από τα οποία προήλθε. Σε κάθε περίπτωση, έχει αναφερθεί πως το μέλι, εκτός από

Τετάρτη, 26 Φεβρουαρίου 2020

Τα Προβιοτικά σύμμαχοι καλής υγείας

Μερικά χρόνια πριν, μάλλον θα φαινόταν περίεργο να καταναλώσουμε ορισμένα στελέχη βακτηρίων προκειμένου να αντιμετωπίσουμε ή να προφυλαχθούμε από κάποιες ασθένειες.
Σήμερα ωστόσο, τα «φιλικά» βακτήρια είναι γνωστά σε όλους, ενώ η βιβλιογραφία δείχνει πως τα οφέλη που μπορούμε να αποκομίσουμε από αυτά είναι πιθανότατα πολλά.
Ο λόγος φυσικά για τα προβιοτικά, ή αλλιώς τους ζωντανούς μη παθογόνους μικροοργανισμούς που βρίσκονται φυσιολογικά στο έντερο και συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του, ενώ παράλληλα συμμετέχουν στην πέψη και απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών της τροφής. Βέβαια, πέρα από τον εντερικό σωλήνα, τα προβιοτικά περιέχονται και σε ορισμένα τρόφιμα όπως είναι το

Κυριακή, 2 Φεβρουαρίου 2020

ΕΦΕΤ: Ανάκληση βιολογικού προϊόντος σόγιας

Την άμεση απόσυρση από τα ράφια των καταστημάτων των συσκευασιών βιολογικών νιφάδων σόγιας, και συγκεκριμένα της εταιρίας Βιοαγρός διέταξε ο ΕΦΕΤ. Ο ενιαίος φορέας ελέγχου τροφίμων ενημερώθηκε, μέσω του Συστήματος Έγκαιρης Προειδοποίησης για τα Τρόφιμα και τις Ζωοτροφές (RASFF), σχετικά με τη διακίνηση προϊόντος και συγκεκριμένα βιολογικών νιφάδων σόγιας, στο οποίο ανιχνεύτηκε άθροισμα αλκαλοειδών τροπανίου (ατροπίνη, σκοπολαμίνη) σε ποσότητα που αποτελεί υπέρβαση του τοξικολογικού δείκτη οξείας τοξικότητας για παιδιά ARfD, κατά

Τρίτη, 21 Ιανουαρίου 2020

Ένα ελαφρύ βραδινό που θα σε χορτάσει!

Έχετε μόλις γυρίσει από τη δουλειά ή από το γυμναστήριο και ήρθε η ώρα να φάτε το βραδινό σας γεύμα. Ανοίγετε το φούρνο, έπειτα το ψυγείο, χαζεύοντας τα «μαγικά» υλικά που υπάρχουν, αλλά δεν έχετε καθόλου έμπνευση για το τι θα μπορούσατε να φτιάξετε!

Θέλετε το βραδινό σας να ετοιμαστεί γρήγορα, εύκολα, να έχει γεύση και ταυτόχρονα να είναι θρεπτικό...

  • «Μήπως είναι αργά για να φάω βραδινό;»
  • «Δεν πρέπει να τρώω βραδινό μετά τις 20.00»
  • «Το βραδινό δεν πρέπει να περιέχει υδατάνθρακες»
Αυτές αποτελούν μερικές

Τρίτη, 7 Ιανουαρίου 2020

Αυγό: Μια παρεξηγημένη τροφή με απίστευτα οφέλη για την υγεία μας

Παρά τους μύθους που το θέλουν να μας βλάπτει, το αυγό είναι ένα δώρο της φύσης για τον οργανισμό μας.

Τι περιέχει το αυγό

Το αυγό  είναι πλούσιο σε βιταμίνες Α, Β2, B6, B12, D, Κ, Ε,  σε παντοθενικό οξύ και φυλλικό οξύ. Περιέχει χολίνη, φώσφορο, σίδηρο, ασβέστιο, σελήνιο, αντιοξειδωτικά και Ω3 και Ω6 λιπαρά οξέα. Το αυγό περιέχει υψηλής

Παρασκευή, 27 Δεκεμβρίου 2019

Ρόδι, ένας πραγματικός θησαυρός


Καρπός της αφθονίας, της γονιμότητας, της καλοτυχίας, του πλούτου αλλά και της ανάστασης, το ρόδι συνοδεύει συμβολικά την ανθρώπινη παρουσία στη Γη από την προϊστορία της μέχρι τις ημέρες μας. Έχει υμνηθεί από όλους τους λαούς και όλες τις θρησκείες. Με έντονη παρουσία σε ένα από τα 7 θαύματα του κόσμου, τον Ναό του Σολομώντα, η ροδιά είναι παρούσα και προσφέρει τους πολύτιμους καρπούς της.

Η εξαιρετική ανθεκτικότητα του δέντρου της ροδιάς, το έντονο χρώμα των καρπών της και τα αμέτρητα οφέλη τους να την κατατάσσουν σαν μια από τις πιο ευεργετικές τροφές.
Πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών. Περιέχει τριπλάσια ποσότητα αντιοξειδωτικών από το πράσινο τσάι και το κόκκινο κρασί. Οι αντιοξειδωτικές ουσίες που περιέχονται στον φλοιό, χρησιμοποιούνται από τη
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...