Τετάρτη, 5 Αυγούστου 2020

Κορωνοϊός: και τώρα τι κάνουμε;

Η επιστημονική κοινότητα, σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι προβληματισμένη σχετικά με την αντιμετώπιση του SARS-CoV2, καθώς ο τρόπος δράσης του ιού και τα συμπτώματά της νόσου COVID-19 είναι και περίεργα και επικίνδυνα, ενώ ο αγώνας δρόμου για την εύρεση εμβολίου καλά κρατεί. Στην Ελλάδα, από την άλλη, ο μέσος πολίτης ξέρει καλύτερα - όπως πάντα άλλωστε - από τους επιδημιολόγους, και ως εκ τούτου αδιαφορεί, σε μεγάλο ποσοστό, για τα μέτρα προστασίας κατά της διασποράς του ιού, αδιαφορώντας και για την όποια ασφάλεια μπορεί να προσφέρει μια μάσκα (σαν αυτές που φοράνε νυχθημερόν οι χειρουργοί, στους οποίους εμπιστεύεται τη ζωή του σε ώρα ανάγκης) και για τις συστάσεις για τήρηση ασφαλών αποστάσεων. Ωστόσο,

Δευτέρα, 8 Ιουνίου 2020

Γάλατα πάσης φύσεως

Η βιομηχανία του γάλακτος "χάλασε" το γάλα και οι καταναλωτές στρέφονται αλλού. Τα τελευταία χρόνια τα φυτικά γάλατα κερδίζουν έδαφος. Τα γνωρίζουμε;
 
Στο βωμό του κέρδους θυσιάζεται καθημερινά η ποιότητα και η αγνότητα της διατροφής μας. Στις μέρες μας "κόκκινο πανί" είναι το γάλα αγελάδας. Η στροφή μας σε φυτικά γάλατα, δεν σημαίνει απαραίτητα πως θα παραμείνουν και αγνά. Η αύξηση της ζήτησης, τις περισσότερες φορές σηματοδοτεί την έναρξη της "ανθρώπινης παρέμβασης", ίσως και με ανορθόδοξους τρόπους. Ενημερωνόμαστε πάντα από έγκυρες πηγές, είμαστε ψύχραιμοι και προσπαθούμε να μη δημιουργούμε "μόδες".
Για πολλά χρόνια η εναλλακτική στο γάλα αγελάδας και γενικά στο ζωικής προέλευσης γάλα ήταν το γάλα σόγιας. Λόγω της

Τετάρτη, 3 Ιουνίου 2020

Η σαρδέλα και τα διατροφικά της χαρακτηριστικά



Η σαρδέλα είναι ένα ψάρι ιδιαίτερα δημοφιλές στις μεσογειακές χώρες, όπου καταναλώνεται συχνά και με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
Κι ενώ παλαιότερα, πολλοί ίσως τη θεωρούσαν «ψάρι των φτωχών», λόγω της χαμηλής της τιμής, νεότερα δεδομένα στην επιστήμη της διατροφής την κατατάσσουν σίγουρα στα «πλούσια» ψάρια, τουλάχιστον όσον αφορά στη διατροφική της αξία.
Τα τελευταία χρόνια, οι σαρδέλες έχουν γίνει ευρύτερα γνωστές για

Τετάρτη, 20 Μαΐου 2020

Πώς το πορτοκάλι επηρεάζει την πίεση

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που όταν διαπιστώνουν πως έχουν αυξημένα επίπεδα αρτηριακής πίεσης, αποκλείουν το πορτοκάλι από το διαιτολόγιό τους.
Αν και η προέλευση της εν λόγω θεωρίας δεν είναι γνωστή, ενδεχομένως να συνδέεται με τη συνήθη πρακτική χορήγησης χυμού πορτοκαλιού αμέσως μετά την αιμοδοσία. Ωστόσο, θα πρέπει να διευκρινιστεί πως ο χυμός πορτοκαλιού δε δίνεται με σκοπό την αύξηση της πίεσης του αιμοδότη, αλλά στοχεύει κυρίως στην αναπλήρωση υγρών, κάτι που μπορεί να επιτευχθεί και μέσω της κατανάλωσης κάποιου άλλου χυμού ή ακόμη και νερού.
Από την άλλη, το

Τετάρτη, 13 Μαΐου 2020

Οι συνέπειες της απότομης απώλειας βάρους για το σώμα μας


Δεν είναι λίγοι εκείνοι ή εκείνες που μπροστά στην πρόκληση του να χάσουν πολύ γρήγορα βάρους θα έκανα τα πάντα. Για αυτό άλλωστε και η μεγάλη δημοσιότητα που έχουν λάβει οι διάφορες δίαιτες «εξπρές».
Ωστόσο, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, καθώς η γρήγορα απώλεια πολλών κιλών αφενός μπορεί να επιδράσει αρνητικά στην υγεία, αφετέρου να μην μας βοηθήσει να κρατήσουμε τα κιλά που χάσουμε.
Ας δούμε όμως τα πράγματα αναλυτικά :
Συνήθως η γρήγορη απώλεια βάρους προκύπτει από αυστηρές και στερητικές δίαιτες, που απέχουν αρκετά από αυτό που θα χαρακτηρίζαμε ως «ισορροπημένο διαιτολόγιο» και προϋποθέτουν σημαντική μείωση της προσλαμβανόμενης ποσότητας τροφής. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την παράλληλη μείωση

Πέμπτη, 23 Απριλίου 2020

Πιες ένα καφεδάκι… για μυαλό από ατσάλι!

Πιες ένα καφεδάκι… για μυαλό από ατσάλι!«Πρώτα καφές, μετά όλα τ’ άλλα!» μια φράση που για πολλούς αποτελεί άγραφο κανόνα της καθημερινής ζωής! Αν, λοιπόν, είσαι κι εσύ ένας απ’ αυτούς, είσαι δικαιολογημένος, αφού όλο και περισσότερες έρευνες έρχονται να μας επιβεβαιώσουν πως

Δευτέρα, 13 Απριλίου 2020

Φυτικό τυρί: ποια η θέση του στην νηστεία;

Έχετε σκεφτεί για ποιον λόγο πρέπει (ή όχι) να καταναλώνουμε τυρί;


Το τυρί είναι ένα γαλακτοκομικό προϊόν υψηλής διατροφικής αξίας. Παρόλο που σαν Έλληνες αγαπάμε να συνοδεύουμε με τυρί φέτα όλα τα πιάτα μας, ακόμα και αυτά με κρέας, το τυρί αποτελεί από μόνο του πηγή πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας, ισάξιο του κρέατος. Περιέχει επίσης ασβέστιο, φώσφορο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και λιποδιαλύτες βιταμίνες A,D και Κ. Επίσης, το λίπος των τυριών, αν και κορεσμένο, περιέχει υψηλή συγκέντρωση σε βουτυρικό οξύ, ένα κορεσμένο λιπαρό οξύ, το οποίο έχει, αν όχι ευεργετική, τουλάχιστον ουδέτερη επίδραση στην καρδιαγγειακή και γενικότερη υγεία. Ακόμα, πολλά μαλακά τυριά ωρίμανσης, όπως το Gouda, αποτελούν πηγή προβιοτικών, των ωφέλιμων για τον οργανισμό βακτηρίων. Τέλος, τα περισσότερα τυριά είναι πλούσια σε νάτριο, αν και ευτυχώς υπάρχουν πολλές επιλογές τυριών χαμηλών σε αλάτι παραδοσιακών, όπως ο ανθότυρος, το έμμενταλ κτλ ή επεξεργασμένων ώστε να είναι χαμηλά σε νάτριο.

Εξαιτίας του ασβεστίου, που περιέχει το τυρί, δυσκολεύει την

Κυριακή, 5 Απριλίου 2020

Οδηγίες προστασίας ατόμων με Σακχαρώδη Διαβήτη από τον Covid-19

Η Ελληνική Διαβητολογική Εταιρεία, με στόχο την πρόληψη της μετάδοσης και την αντιμετώπιση της νόσησης από τον κορωνοϊό (Covid-19) στα άτομα με Σακχαρώδη Διαβήτη, εξέδωσε εικονογραφημένες οδηγίες (infographic) τις οποίες μπορείτε να κατεβάσετε (σε μορφή PDF) πατώντας εδώ.

Παρασκευή, 3 Απριλίου 2020

Τι πρέπει να τρώτε για να μειώσετε τα τριγλυκερίδια

Τα αυξημένα επίπεδα τριγλυκεριδίων καταλαμβάνουν σημαντική θέση στην «οικογένεια» των παραγόντων κινδύνου για την εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων. Ταυτόχρονα, αποτελούν ένα δείκτη που μπορεί να βελτιωθεί σημαντικά μέσα από αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες και τον τρόπο ζωής του ατόμου.
Μάλιστα, ερευνητικά δεδομένα δείχνουν πως οι αλλαγές αυτές είναι δυνατόν να μειώσουν τα επίπεδα τριγλυκεριδίων κατά 20-50%. Ας δούμε λοιπόν τις σημαντικότερες από αυτές:
Περιορισμός της κατανάλωσης αλκοόλ. Εάν καταναλώνετε αλκοόλ, φροντίστε να μην υπερβαίνετε το 1 ποτό ανά ημέρα, εάν είστε γυναίκα, ή τα 2 ποτά ανά ημέρα, εάν είστε άνδρας.
Μείωση της πρόσληψης απλών υδατανθράκων: Περιορίστε την κατανάλωση ζάχαρης, μελιού, μαρμελάδων, τροφίμων με
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...