Μια φορά και έναν καιρό, οι
διατροφικές συμβουλές προέρχονταν από διαιτολόγους, που απευθύνονταν στο ευρύ
κοινό μέσα από τηλεοράσεις, ραδιόφωνα, περιοδικά και εφημερίδες. Πλέον, η σαρωτική
επέλαση του διαδικτύου το έχει καταστήσει το βασικό μέσο πληροφόρησης, μιας και
ενδείκνυται για εύκολη και γρήγορη μετάδοση μηνυμάτων. Εκτός αυτού, με το
πέρασμα του χρόνου, στους διαιτολόγους θα πρέπει να προσθέσουμε και πλειάδα
άλλων ειδικοτήτων που αναλαμβάνουν να ενημερώσουν διατροφικά το αναγνωστικό
κοινό (από αισθητικούς μέχρι βελονιστές) και κάπως έτσι γίνεται αντιληπτό ότι
υπάρχει μια υπερπληροφόρηση πάνω σε διατροφικά ζητήματα.
Όταν, δε, πλησιάζει κάποια
γιορτινή περίοδος ή κάποια ημέρα με ξεχωριστή – κυρίως από θρησκευτική και
πολιτισμική άποψη – σημασία (π.χ. Χριστούγεννα – Πρωτοχρονιά, Τσικνοπέμπτη –
Απόκριες, Πάσχα, Καθαρά Δευτέρα, κτλ) η πληροφόρηση… χτυπάει κόκκινο. Οι
περιπτώσεις αυτές, όπως γνωρίζει ο καθένας, είναι άρρηκτα συνυφασμένες στην
ελληνική παράδοση και νοοτροπία με κάποια συγκεκριμένα εδέσματα. Και αυτά με
την σειρά τους είναι συνδεδεμένα με γλέντι (κοινώς, φαγοπότι) που δίνει