Τρίτη, 25 Οκτωβρίου 2011

Πρακτικές συμβουλές για να νικήσετε το πιεσόμετρο

Νομίζω πως τα νούμερα που ακολουθούν από μόνα τους είναι εντυπωσιακά!



Πέντε πρακτικές συμβουλές για να νικήσετε το πιεσόμετροΠερισσότεροι από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι, δηλαδή το 25% του παγκόσμιου πληθυσμού (ένας τους τέσσερις πολίτες), πάσχει από υπέρταση. Οι ειδικοί επιστήμονες αναμένουν αύξηση του αριθμού των πασχόντων έως το 2025 (στο 30% του πληθυσμού από 25%), δηλαδή σχεδόν ένας στους τρεις ανθρώπους θα είναι υπερτασικός.
Από αυτούς που το γνωρίζουν το 50% λαμβάνει θεραπεία και το άλλο 50% αδιαφορεί, ενώ την πίεσή του ρυθμίζει μόνο το 12 - 15% αυτών που ακολουθούν θεραπεία. 
Σύμφωνα με τον
πρόεδρο της Ελληνικής Αντιϋπερτασικής Εταιρείας, καθηγητή κ. Αναστ. Λαζαρίδη, η υπέρταση είναι ένας από τους μεγαλύτερους επιβαρυντικούς παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου και «υπεύθυνη» για την πρόκληση καρδιαγγειακών παθήσεων σε ποσοστό 65%. Η αρτηριακή πίεση, η οποία δεν έχει ρυθμιστεί σωστά, αυξάνει σημαντικά την πιθανότητα πρόκλησης βλαβών στην καρδιά, στον εγκέφαλο, στους νεφρούς, στα αγγεία και στα μάτια. 
Βέβαια, υπερτασικός δεν θεωρείται κάποιος που «ανέβασε» κάποτε πίεση. Υπερτασικός είναι αυτός που έχει υψηλή πίεση σε ηρεμία. Το αποτέλεσμα αυτό πρέπει να προκύπτει έπειτα από τακτικές μετρήσεις. Ωστόσο, τη διάγνωση της πάθησης θα την κάνει υπεύθυνα μόνον ο γιατρός. 
Χαρακτηριστικό είναι, δε, ότι ο ένας στους δύο υπερτασικούς είναι παχύσαρκος.


Μείωση του αλατιού: το πιο φθηνό φάρμακοΕνα φτηνό και αποτελεσματικό φάρμακο για την αντιμετώπιση της υπέρτασης είναι η μείωση του αλατιού στα τρόφιμα, τόνισε ο γενικός γραμματέας της Ελληνικής Αντιυπερτασικής Εταιρείας, κ. Χρ. Ζαμπούνης. Οι προηγούμενες γενιές λάμβαναν ημερησίως 5-6 γραμμάρια αλάτι, σήμερα όμως η κατανάλωση έχει αυξηθεί στα 9 γραμμάρια, και στην Αμερική στα 13 γραμμάρια. «Ο οργανισμός λαμβάνει αλάτι από τις φυσικές τροφές γύρω στα 3 γραμμάρια και δεν χρειάζεται άλλο», ανέφερε. 
Εδώ και χρόνια έχει ξεκινήσει ενημέρωση του κοινού για το «κρυμμένο αλάτι», αυτό δηλαδή που βρίσκεται στα τρόφιμα. Σύμφωνα με τους επιστήμονες το 90% του αλατιού που λαμβάνουμε βρίσκεται στα τρόφιμα και μόνο 10% είναι αυτό που βάζουμε καθημερινά με την αλατιέρα.
Διάγνωση της υπέρτασης 
Η διάγνωση της υπέρτασης μπορεί να γίνει εύκολα παρακολουθώντας την με τακτικές μετρήσεις. Συνεχείς μετρήσεις με αποτέλεσμα 140/90 mmHg και άνω θεωρείται υπέρταση. 
Η διαδικασία μέτρησης της αρτηριακής πίεσης είναι εύκολη και γρήγορη. Η μέτρηση γίνεται σε «χιλιοστόμετρα του υδραργύρου (mmHg)» και καταγράφεται με δύο αριθμούς: τη συστολική και τη διαστολική πίεση. Ιδιαίτερα σημαντική για τις μεγαλύτερες ηλικίες είναι η συστολική πίεση. 

Πέντε βήματα για την αντιμετώπιση της υπέρτασης 
Οι ειδικοί δίνουν ορισμένες συμβουλές για την αντιμετώπιση της αρτηριακής υπέρτασης. Συγκεκριμένα, συνιστούν: 
- Την μείωση του σωματικού βάρους. 
- Τον περιορισμό κατανάλωσης αλατιού. Θα πρέπει να αποφεύγεται η προσθήκη άλατος στο μαγείρεμα του φαγητού ή στο τραπέζι και να καταναλώνονται περισσότερες φυτικές τροφές που περιέχουν μικρή ποσότητα νατρίου και υψηλότερη ποσότητα καλίου. Επίσης θα πρέπει να αποφεύγονται οι έτοιμες τροφές, ιδίως οι κονσέρβες και τα αλατισμένα τρόφιμα οποιασδήποτε προελεύσεως. 
- Την έναρξη υγιεινής διατροφής με βάση τα φρούτα, τα λαχανικά, και τα γαλακτοκομικά προϊόντα με χαμηλά λιπαρά. 
- Την έναρξη συστηματικής καθημερινής άσκησης. Μισή με μία ώρα περπάτημα, συνήθως αρκεί. Επίσης, συνιστάται το κολύμπι, το ποδήλατο και διάφορες γυμναστικές ασκήσεις. 
- Τη διακοπή του καπνίσματος. 
- Τον περιορισμό κατανάλωσης αλκοόλ (όχι περισσότερα από τρία οινοπνευματώδη ποτά την ημέρα). 
Ωστόσο, αν η αρτηριακή πίεση ξεπερνά τα επιτρεπτά όρια τότε οι ασθενείς θα πρέπει να υποβληθούν σε θεραπεία. 



Πηγή: tovima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...