Κυριακή, 30 Απριλίου 2017

Η παράλειψη του πρωινού γεύματος κάνει κακό στην καρδιά

Ο καλός προγραμματισμός των γευμάτων και η καθημερινή κατανάλωση πρωινού βοηθούν στη μείωση του κινδύνου εκδήλωσης καρδιαγγειακής νόσου, σύμφωνα με τις νέες κατευθυντήριες οδηγίες της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας που δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό έντυπο Circulation.
«Η κατανάλωση περισσότερων θερμίδων στην αρχή της ημέρας και λιγότερων αργά το βράδυ ενδεχομένως επίσης να μειώνει την πιθανότητα εμφράγματος ή άλλων καρδιακών ή αγγειακών νοσημάτων», αναφέρεται στις νέες συστάσεις.

Σύμφωνα με τους συντάκτες των νέων κατευθυντήριων οδηγιών έως και το 30% των ενηλίκων στις ΗΠΑ καθημερινά παραλείπουν το πρωινό γεύμα. Μάλιστα, η συνήθεια της παράλειψης των γευμάτων τείνει να γίνει διεθνής μάστιγα καθώς λόγω του σύγχρονου τρόπου ζωής οι άνθρωποι τσιμπολογούν αντί να κάθονται στο τραπέζι και να γευματίζουν σε καθορισμένες ώρες.

«Όταν τρώμε πρωινό γεύμα, μειώνεται η πιθανότητα ύπαρξης παραγόντων κινδύνων για καρδιαγγειακά νοσήματα, όπως υψηλή χοληστερόλη και αυξημένη αρτηριακή πίεση. Και οι άνθρωποι που

παραλείπουν το πρωινό είναι πιθανότερο να έχουν παράγοντες κινδύνου, όπως η παχυσαρκία, η κακή διατροφή και ο διαβήτης ή τα υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα», εξηγεί ο Μαρι-Πιερ Στ-Ονγκε πρόεδρος της συντακτικής επιτροπής των νέων οδηγιών.
Και συμπληρώνει πως αυτό συμβαίνει γιατί ο χρόνος κατανάλωσης των γευμάτων επηρεάζει το βιολογικό ρόλοι του οργανισμού μας. Μπορεί το βράδυ να μην επεξεργαζόμαστε τα σάκχαρα εξίσου καλά με τις άλλες ώρες της ημέρας, καθώς μελέτες έχουν δείξει ότι όσοι εργάζονται νυχτερινές ώρες διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο παχυσαρκίας και καρδιακής νόσου».

Επίσης, πληθυσμιακές μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση πρωινού σχετίζεται με χαμηλότερο σωματικό βάρος και υγιεινότερη διατροφή, καθώς και μειωμένο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου.

Ωστόσο, παρεμβάσεις για την ενίσχυση της συνήθειας του πρωινού γεύματος δεν συντελούν στην καλύτερη διαχείριση του βάρους, αντιθέτως συμβάλλουν σε επιπλέον κιλά. Αυτό ίσως είναι αποτέλεσμα του γεγονός ότι τα άτομα αυτά δεν τρώνε τα σωστά τρόφιμα ή δεν μειώνουν τις ποσότητες τροφής τα υπόλοιπα γεύματά τους.

Σύμφωνα με τις νέες συστάσεις, μια σωστή διατροφή πρέπει να περιλαμβάνει πολλά φρούτα και λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης, γαλακτοκομικά με λίγα λιπαρά, πουλερικά και ψάρια, μικρές ποσότητες κόκκινου κρέατος και αλατιού, καθώς και τροφών με πρόσθετα σάκχαρα.

«Ο προγραμματισμός των γευμάτων, ειδικά για κάποιον πολυάσχολο, μπορεί να συμβάλλει στην καλύτερη υγεία, με πολλά μικρά γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας που αναχαιτίζουν την υπερκατανάλωση τροφής σε ένα γεύμα», υπογραμμίζει η συντακτική επιτροπή. 


Πηγή: http://health.in.gr/nutrition/news/article/?aid=1500127890

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...