Κυριακή, 8 Μαΐου 2011

Η διατροφή του μαθητή στις πανελλήνιες εξετάσεις.

Η καλή και ισορροπημένη διατροφή μπορεί να σας βοηθήσει καθ’ όλη τη σχολική χρονιά ώστε να έχετε καλύτερη απόδοση στο διάβασμά σας. Όμως, τώρα πια έφυγε η χρονιά και έφτασε η τελική δοκιμασία! Δε θέλω να σας ζαλίσω με βαρύγδουπες εκφράσεις και με πολύ μπλα-μπλα περί διατροφής (αρκετό διάβασμα έχετε ήδη…). Σας παραθέτω απλά και επιγραμματικά κάποια σημεία που καλό θα ήταν να προσέξετε κατά την περίοδο των εξετάσεων:

·   Καλό είναι γενικά στην εφηβεία να μην ακολουθείτε ΠΟΤΕ ΑΥΣΤΗΡΗ ΚΑΙ ΣΤΕΡΗΤΙΚΗ ΔΙΑΙΤΑ αδυνατίσματος (και ποτέ χωρίς επίβλεψη). Ακόμα και αν το κάνετε όμως, καλό θα είναι να τη διακόψετε κατά διάρκεια των εξετάσεων!


·   Ξεχάστε ό,τι θεωρία έχετε ακούσει για
«μαγικές» τροφές (σοκολάτες, βασιλικούς πολτούς και διάφορα άλλα) που δήθεν αυξάνουν την επίδοση και βελτιώνουν τη μνήμη… Είναι αερολογίες! Τραφείτε σωστά και συγκεντρωθείτε στο διάβασμά σας! Αυτό αρκεί!

·   Συμπεριλάβετε στο καθημερινό και εβδομαδιαίο διαιτολόγιό σας φαγητά απ’ όλες τις ομάδες τροφίμων, ώστε να μην δημιουργούνται ελλείψεις σε θρεπτικά συστατικά. Έτσι δε θα έχετε ανάγκη από συμπληρώματα βιταμινών που θα προσπαθούν να σας «ταΐσουν» η μαμά, ο μπαμπάς και οι λοιποί συγγενείς!

·   Καταναλώστε μικρά και συχνά γεύματα ώστε να αποφύγετε το αίσθημα της πείνας και τις μεγάλες αυξομειώσεις στα επίπεδα ζαχάρου του αίματος που επηρεάζουν την εγκεφαλική λειτουργία.

·   Τα μικρά σνακ ανάμεσα στα κύρια γεύματα (φρούτα, γάλα με δημητριακά, σπιτικό κέικ, κτλ) θα σας προσφέρουν επιπλέον ενέργεια για τις τελευταίες επαναλήψεις! Αποτέλεσμα: καλύτερη διάθεση και αυτοσυγκέντρωση, και αύξηση της αποδοτικότητάς σας.

·   Αποφύγετε μεγάλα και «βαριά» γεύματα καθότι προκαλούν υπνηλία και «βαρυστομάχιασμα», μειώνοντας την αυτοσυγκέντρωση.

·   Πρωινό: Όλοι οι διαιτολόγοι αναφερόμαστε πάντα στην αξία που έχει ένα καλό πρωινό, ειδικά για εσάς, τους έφηβους, αφού παρέχει ενέργεια, βελτιώνοντας τις επιδόσεις κατά τη διάρκεια της ημέρας (και συνεπώς κατά τη διάρκεια της εξέτασης). Αν λοιπόν παίρνετε πρωινό, πολύ καλά κάνετε!
ΩΣΤΟΣΟ, στην περίπτωση που δεν έχετε συνηθίσει να παίρνετε πρωινό, ΜΗΝ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΤΕ μέσα στην περίοδο των εξετάσεων! Το μόνο που θα καταφέρετε είναι να νιώσετε μια πρωτόγνωρη δυσφορία πριν τη γραπτή εξέταση, και τελικά θα τα κάνετε θάλασσα!

·   Την ημέρα πριν την εξέταση, καλό θα ήταν να ζητήσετε από τον… Chef του σπιτιού ένα φαγητό που να σας αρέσει, χωρίς να είναι ιδιαίτερα «βαρύ», για να μη σας προκαλέσει ενοχλήσεις! (Το τελευταίο που χρειάζεστε είναι να περάσετε το βράδυ… αγκαλιά με την τουαλέτα!!!)

·   Αν πίνετε καφέ ή κάποιο άλλο καφεϊνούχο ρόφημα, καλό θα ήταν να το αποφύγετε το τελευταίο βράδυ για να κοιμηθείτε ξεκούραστα και να χαλαρώσετε. Ξεχάστε την τελευταία επανάληψη μέχρι τις 3 το πρωί! Ό,τι μάθατε, μάθατε!

Με άλλα λόγια, φάτε απλά και ελαφριά, όπως έχετε συνηθίσει μέχρι τώρα, χωρίς να δοκιμάσετε καμιά «διατροφική πατέντα».Και επειδή πολύς λόγος γίνεται για τη διατροφή κατά την περίοδο των εξετάσεων, θα σας πω ξεκάθαρα την… επιστημονική μου άποψη: αν δεν έχετε διαβάσει όλη τη χρονιά, μην περιμένετε από καμία διατροφή να σας βάλει στο πανεπιστήμιο…!! :)

Εύχομαι καλή δύναμη και καλή επιτυχία σε όλους σας!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...