Τετάρτη, 9 Μαρτίου 2011

Άλλο το "καλό" άλλο το "τεράστιο"...

Ε! Στο πρωινό αναφερόμαστε! Θεωρίες περί... "βασιλικού" πρωινού, ποτέ δεν είχαν θέση στην ισορροπημένη διατροφή (όπως, άλλωστε, και κάθε άλλος ισχυρισμός περί υπερβολικής κατανάλωσης!). Καλό θα είναι να αρχίσουμε να συνειδητοποιούμε οτι η ποιότητα και η ποσότητα είναι δυο έννοιες τελείως διαφορετικές, και ειδικά στη διατροφή! Το ακόλουθο άρθρο αναφέρεται σε έρευνα για τη σχέση ανάμεσα στην ποσότητα του πρωινού και του σωματικού βάρους.

Αν νομίζατε ότι το πλούσιο, πολυθερμιδικό πρόγευμα θα σας βοηθούσε να φάτε λιγότερο κατά τη διάρκεια της ημέρας και να χάσετε βάρος, σφάλλετε. Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μονάχου αναφέρουν σε μελέτη τους
στην επιθεώρηση Nutrition Journal ότι αν απολαύσετε ένα πλούσιο και εύγευστο πρωινό, θα φάτε εξίσου πολύ και το μεσημέρι και το βράδυ και το όνειρο της δίαιτας θα μείνει όνειρο. Μάλιστα, οι Γερμανοί ερευνητές πιστεύουν ότι η μείωση των θερμίδων του προγεύματος πιθανώς να συμβάλει στην απώλεια σωματικού βάρους. Εν ολίγοις, η καλή δίαιτα από το πρωί φαίνεται.

Για να καταλήξουν σε συμπέρασμα για τη συμβολή του προγεύματος στην καθημερινή διατροφή, οι Γερμανοί κατέγραψαν τις συνήθειες 400 ατόμων επί δεκαπέντε ημέρες. Οι συμμετέχοντες τηρούσαν ακριβές ημερολόγιο σχετικά με το τι έτρωγαν, ποιες ώρες κάθονταν στο τραπέζι, όπως και το βάρος του κάθε τροφίμου που κατανάλωναν. Κάποιοι έτρωγαν πλούσιο πρωινό, άλλοι πιο ασκητικό και αρκετοί δεν έτρωγαν τίποτα το πρωί.
Οσοι έτρωγαν πολύ το πρωί καταναλώνουν κατά μέσο όρο 400 θερμίδες περισσότερες από όσους έτρωγαν πιο λιτό πρωινό, διαφορά που διατηρούνταν ολόκληρη την ημέρα. Οσοι έτρωγαν περισσότερο το πρωί, έτρωγαν περισσότερο και το μεσημέρι, αλλά και στο δείπνο.
Βέβαια, η Βρετανική Εταιρεία Διατροφολόγων επισημαίνει ότι το καλό πρωινό αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο για τη σωστή, ισορροπημένη διατροφή και ότι ακριβώς το πλούσιο πρωινό είναι ένα καλό πρώτο βήμα για να κάνουμε δίαιτα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...